Ik heb al aan veel projecten mogen werken, lees ze hieronder
Provincie Noord-Brabant en HAS
Ik heb een half jaar gewerkt aan een opdracht binnen de module Public challenges, ik heb een concept ontwikkeld waardoor MBO-studenten meer plantaardig gaan eten. Dit concept zal bij moeten dragen aan de eiwittransitie van 2030. Ik heb doormiddel van de innovatiemethode double diamond deze innovatie kunnen ontwikkelen. Het concept is uiteindelijk de Boost Bus geworden. Een enorm foodtruck met zelfontwikkelde Boostbowls (verschillende soorten bowls met gezonde, aantrekkelijke en betaalbare maaltijden erin, ook kunnen de studenten hier boost-smoothies halen en krijgen ze ontzettend veel leuke recepten mee zodat ze thuis aan de slag kunnen. Dit laat de studenten kennismaken met gezond, plantaardig voedsel en geeft ook meteen een lange termijn oplossing door ze handvaten te bieden om zelf lekker aan de slag te gaan!
Module design
Voor de module design mochten we een innovatief gebruiksvoorwerp ontwerpen voor bezoekers van festivals, het doel van het ontwerp was dat het bijdroeg aan de festival ervaring. Na wat onderzoek stuitte ik op de tientallen artikelen over slachtoffers van drogering op festivals, ook wel spiking of needling genoemd, en zonder twijfel besloot ik mijn opdracht hier aan te besteden. De module was design, dus ik heb tientallen ontwerpen gemaakt van verschillende concepten die het probleem op zouden kunnen lossen. Uiteindelijk heb ik een rietje ontworpen dat verkocht kan worden op festivals. Het rietje kan gebruikt worden om de 8 meest voorkomende festival drugs te detecteren. Als een van deze drugs is gedetecteerd, kleurt een deel van het rietje op, afhankelijk van het type drugs. Hierdoor worden festivalterreinen een stuk veiliger, en misschien wel belangrijker, hierdoor voelen festivalgangers (vooral vrouwen) zich weer fijn en veilig op een festival.
Sanquin
Voor mijn eindopdracht had ik de keuze tussen twee casussen: het werven van nieuwe bloeddonoren voor Sanquin of het ontwikkelen van een nieuw product voor Zeeman. Ik koos voor de Sanquin-casus, omdat het een maatschappelijk relevant vraagstuk betreft dat mij persoonlijk aanspreekt. De opdracht luidde: "Ontwikkel een concept voor Sanquin om mensen binnen een specifieke community te werven en te binden als bloeddonor." Binnen deze opdracht lag de nadruk sterk op onderzoek en analyse, aangezien het deel uitmaakte van de module Onderzoek.
Op basis van mijn onderzoek heb ik een concept ontwikkeld dat zich richt op de Nederlandse sportgemeenschap. Dit concept bestaat uit drie kernonderdelen: digitale voorlichtingsplatforms, de inzet van sportevenementen en een gamification- en beloningssysteem. Uit mijn onderzoek bleek dat een gebrek aan bewustzijn en collectieve betrokkenheid belangrijke obstakels vormen voor bloeddonatie. Door deze elementen te combineren, creëert het concept een sterke motivatie binnen de sportgemeenschap om structureel bij te dragen als bloeddonor.
Brandwijk kerst- en themapakketten
Als eindopdracht voor de module “innovatie” mochten we zelf een duurzaam bedrijf uitkiezen waarvoor we een innovatie uit zouden voeren. Mijn keuze viel op Brandwijk kerst- en themapakketten, een zeer duurzaambedrijf en een van de grootste leveranciers van kerstpakketten in Nederland. Duurzaamheid stand bij deze opdracht centraal, dus het was een leuke challenge, want een heel duurzaam bedrijf nog duurzamer maken is niet eenvoudig. Na veel onderzoek gedaan te hebben naar verschillende aspecten van het bedrijf, viel mij op dat alle pakketten met de hand in werden gepakt, en er hierdoor relatief veel (menselijke)fouten werden gemaakt, er vielen producten kapot, of raketten waren niet compleet. Deze inefficiëntie zorgde voor onnodige afval productie. Ik ben ermee aan de slag gegaan en kwam uiteindelijk tot het volgende concept: Een slimme scanner die in contact staat met de lopende band. Alle medewerkers staan aan een band waar ze een aangewezen product in het pakket stoppen. Door op elke plek een scanner te plaatsen die in contact staat mede band, kan er precies gedetecteerd worden of er een pakket is over geslagen. Hierdoor gaat de efficiëntie enorm omhoog en wordt de afvalproductie verlaagd.
Nestlé
Voor een twee weeks project voor de opdrachtgever Netlé hebben ik en mijn groep op basis van (voor)onderzoek een Nestlé-mini’s reispack ontwikkeld. Ons doel voor dit concept is als volgt: het maakt die lange autoreis naar zuid Frankrijk een stuk aangenamer. met die gedachte in ons achterhoofd zijn we na heel wat divergeren en convergeren tot de Nestlé-mini’s reisquiz gekomen, een simpele maar ideale toevoeging aan het Nestlé assortiment. Het werkt als volgt: iedere Mini heeft een vraag op de verpakking staan die leuk is voor alle leeftijden, vervolgens kunnen mensen, na een aantal keer goed raden natuurlijk, het antwoord op de vraag vinden aan de binnenkant van de verpakking.