Over Mij als Business innovator
Ik ben een lerende Business innovator die kracht haalt uit uitdagingen, waarde wilt creëren en een professionele instelling heeft met oog voor mensen.
Heel mijn leven ben ik al een oplosser geweest… een uitdenker. ik was er sinds klein jongetje al van overtuigd dat ik de beste oplossing had om problemen op te lossen (toegegeven: misschien een beetje eigenwijs…)ook ben ik altijd heel nieuwsgierig geweest. Om onder andere deze redenen heb ik gekozen voor deze opleiding,Het biedt mij ruimte om de wereld van innovatie verder te ontdekken en het leert me om dit nog efficiënter en duurzamer te doen. Het draagt bij aan de persoon die ik ben en die ik uiteindelijk wil zijn.
Ik ben een sociale jongen die houd van menselijk contact, ondernemen en het leren kennen van nieuwe perspectieven. Ik hou onder andere van sociale evenementen, reizen en mensen helpen, ook ben ik zeer sportief en gefocust op mijn gezondheid.
Ik vindt het belangrijk dat de wereld menselijk blijft, Ik geloof er in dat een menselijke aanpak altijd de beste is, natuurlijk mogen we elkaar zeker corrigeren, maar we moeten niet vergeten dat we allemaal heel erg veel op elkaar lijken. Mede hierdoor zie ik mezelf (op dit moment) in de toekomst een goede leider worden, iemand die mensen aanstuurt en/of coacht, of dit nu als medewerker van een bedrijf is, of binnen mijn eigen onderneming.
Ik zie mezelf als een sociale, analytische en controlerende jongen. Dit maakt mij een goede oplosser en een gestructureerde werker.
Mijn skills als Business Innovator
Sinds mijn start aan de leiding Business Innovation heb ik veel dingen geleerd, zowel over mezelf als het innoveren zelf.
Ik volg deze opleiding nu anderhalf jaar en hieronder ga ik je kort meenemen in de belangrijkste dingen die ik heb geleerd.
In de module “principes van innovatie” Binnen deze module heb ik geleerd dat innovatie en duurzaamheid hand in hand gaan. innovatie draait om duurzame waarde creëren. Ik heb dit geleerd aan de hand van meerder innovatiemethodes, onderzoeksmethodes en designmethodes. Ook heb ik geleerd om definanciele kant van het verhalen kaart te brengen doormiddel van business-cases en begrotingen.
Ik heb hiervoor ondertussen een Edubadge voor mogen behalen: Edubadges zijn een soort medailles waarmee aangetoond wordt dat je bepaalde materie binnen doopleiding snapt en voldoende hebt afgerond.
In de module “Onderzoek voor Innovatie” hebben we alles geleerd over onderzoek voor een innovatie. Hierin hebben we een fictieve case behandeld door de module heen. Ik heb een onderzoeksplan opgesteld, onderzoek naar de doelgroep, conceptvesting d.m.v prototyping en een realisatieplan opgesteld, ik heb deze module behaald, alleen de edubadge volgt nog
In de derde module “design voor innovatie” hebben we ons gefocust op de design kant van het innoveren, we hebben meerdere designmethodes doorlopen en ik heb geleerd hoe je een product of merk “voor zichzelf laat spreken” doormiddel van de manier waarop het gedesigned is. Deze module bestond uit de volgende drie onderdelen: “bedenken & ontwerpen”, “verbeelden & itereren” en presenteren & overtuigen. Ik heb voor deze module ook een edubadge behaald.
Verder heb ik op deze opleiding ook veel dingen over mezelf geleerd Dit heb ik geleerd doormiddel van de module ID-coaching. Een module die in het teken staat van zelfontwikkeling, een van de belangrijkste skills die ik hier heb geleerd is de “GTD methode”